Met ingang van 1 Februari heeft CRC haar partnership met EDM uitgebreid met directe toegang tot de AutomotiveBase. Hiermee is CRC in staat om haar klanten sneller te voorzien van de juiste doelgroepen voor haar offline campagnes.
Consumentendata is een steeds belangrijker marketinginstrument en dat geldt in het bijzonder voor de autosector. Niet alleen met eigen klantdata kunnen er leads voor een nieuwe of gebruikte auto gegenereerd worden, maar ook de gegevens van vergelijkbare profielen, ook wel look-a-likes genoemd, zijn erg waardevol. Naast doelgroep-informatie vanuit de AutomotiveBase is er ook andere socio-demografische data beschikbaar voor een slimme direct mail campagne. De extra data die beschikbaar is heeft vanwege de relevantie een substantieel hogere scoringskans bij het verkrijgen van leads en het verkopen van een auto. Vanuit de data weten we immers al veel over deze doelgroepen. Om de klanten van CRC nog beter in staat te stellen hun marketingdoelstellingen gericht en efficiënt te behalen, hebben wij daarom onze samenwerking met EDM verder versterkt. In een one-stop-shopping-propositie zijn we onze klanten perfect van dienst met zowel impactvolle direct marketingcampagnes als de juiste targeting om de conversie te maximaliseren. Want externe data die erg overeenkomt met de profielen in de bestaande doelgroep verhoogt de conversie op direct mailings significant. Met deze belangrijke toevoeging hebben onze automotive klanten niet alleen een impactvolle direct mail, maar winnen ze zo ook marktaandeel onder vreemd merk rijders. Naast relevante doelgroepen voor B2C campagnes is het dankzij deze samenwerking tevens mogelijk om zorgvuldig geselecteerde B2B doelgroepen te gebruiken.
Raymond Ros, business development director bij CRC, zegt hierover: “Ik ben bijzonder trots op deze volgende stap binnen onze samenwerking met EDM. Het marketing-landschap is dankzij digitalisering enorm versplinterd en het is daarmee ook steeds uitdagender geworden om de aandacht van een prospect te winnen. De business case voor direct mail is onverminderd sterk gebleven vanwege de hoge attentiewaarde en, dankzij steeds slimmere data, verbeterde relevantie. Het doet ons goed te zien dat CRC van EDM het vertrouwen heeft gekregen als een van de weinig marketing-agencies, gebruik te kunnen maken van deze middelen. De kwaliteit van de data van EDM is ongekend accuraat. Dit versterkt onze propositie en dienstverlening naar onze klanten.”
Wil je meer weten over de data gedreven oplossingen van CRC, neem dan contact op met Raymond Ros.