Het zijn moeilijke tijden voor de autobranche. We zitten in een uitdagende situatie die continu verandert en waarvan niemand weet wanneer het einde in zicht is. Deze periode dwingt ons om uit onze comfortzone te stappen en creatief te denken. We zien al vele geweldige initiatieven ontstaan.

Thuiszitten betekent namelijk niet stilstaan. Online marketing inzet is belangrijker dan ooit. In tijden zoals deze denken we graag extra met jou mee hoe de zichtbaarheid voor jou als dealer te vergroten en daarmee de business zo veel mogelijk door te laten gaan. Daarom belichten we een aantal initiatieven en learnings om de sales- en aftersalesactiviteiten in een ‘online spotlight’ te zetten.

Call tracking
Nieuwe leads stellen een bezoek aan de showroom of werkplaats nu tijdelijk uit, waardoor ze waarschijnlijk sneller telefonisch contact met je opnemen. Met call tracking kom jij erachter via welk kanaal de lead binnenkomt en krijg je inzicht in de gemiste oproepen die je vervolgens alsnog een goede opvolging kunt geven. Meer weten over de mogelijkheden en scherpe tariefstelling? We informeren je graag.

YouTube optimalisatie
Video is in deze tijd belangrijker dan ooit. Dagelijks worden er in Nederland 7,2 miljoen video’s bekeken. Een groot deel van de bevolking is nu veelal online actief.  Zorg dat jij als dealer bij jouw doelgroep zichtbaar bent op de een na grootste zoekmachine ter wereld. We vertellen je graag meer over hoe je meer uit je YouTube-kanaal kunt halen.

CRC826-04 Facebook Ads visual5

Facebook Advertising
In tijden van onzekerheid is stoppen met adverteren een snel gemaakte fout. Juist in tijden van crisis, maar ook daarna wil je dat de klant de weg naar jouw bedrijf weet te vinden. In deze periode zien we de advertentiedruk op Facebook afnemen, waardoor advertenties goedkoper worden. Tijdens de ŠKODA Fast Start campagne hebben we via Facebook het aantal conversies verder weten te verhogen met 13,12%. Speel hier op in en trek de aandacht van potentiële klanten.

Actieplatform
Bij een aantal ŠKODA-dealers staat het actieplatform live. De conversie is flink gestegen t.o.v. de periode vóór de coronacrisis. Hiermee wordt bevestigd dat prospects het prettig vinden om op deze laagdrempelige manier in contact te komen met dealers. I.c.m. digitale contactmogelijkheden is dit de perfecte oplossing voor een digitale verkoopboost.

screencapture-statistics-crc-online-nl-2020-04-01-17_25_06

Thuiscampagne
Nog niet eerder hebben we zo massaal binnen gezeten. Om de thuisblijvers en jullie als dealer te ondersteunen, ontwikkelen we de ‘Thuiscampagne’. Een campagne die helemaal is ingericht op de mensen thuis en die een breed scala aan thuisvoordelen biedt. De campagne bestaat uit een brede aanpak met zowel online als offline marketing. Kun je niet wachten en wil je al meer weten? Neem dan contact met ons op via onderstaande button of bel 033 – 433 52 65.

Creative Result Communication

Philipsstraat 10-14
3833 LC Leusden
Postbus 261
crc-online.nl

Resultaat. Dat telt.